wykrzyknik2Przedszkole nr 8 zakończyło działania w ogólnopolskiej akcji Minista Edukacji Narodowej "Ćwiczyć każdy może" organizowanej w ramach roku szkoły w ruchu. Zadania realizowane były w oparciu o sześć głównych obszarów:

 

 

cwiczyc kazdy mozeW naszym przedszkolu współpraca z rodzicami opiera się na pedagogizacji, rozmowach, wspólnych działaniach poprzez przygotowywanie uroczystości i udział w zajęciach i wyjściach. Zawsze chętnie uczestniczą w działaniach, współpracują z nauczycielami poprzez aktywny udział. Tym razem również, rodzice w pełni angażowali się w nasze działania, co widać w poniżej zamieszczonej galerii.

 

 

certyf 2014 v2Nauczyciele naszej placówki regularnie biorą udział w szkoleniach, warsztatach by podnosić kwalifikacje. Wdrażają coraz to inne metody i formy pracy aby zajęcia były dla dzieci ciekawe i atrakcyjne. Duża świadomość potrzeby ruchu dzieci sprawia, że regularnie ćwiczymy i nasze zajęcia również opieramy na tej zasadzie.

 

 

zaj obszar 7Oprócz zorganizowanych form ruchu, dzieci mają własne, dowolne zabawy. Realizują w nich swoje pomysły, wykorzystują doświadczenia, poszukują sposobów wyrażania emocji i aktywności ruchowej. Podczas zabaw dowolnych mają okazję do sprawdzania swoich możliwości w tym zakresie. Zabawy te również uczą pożądanych zachowań społecznych. Współdziałania i współpracy między rówieśniczej.

obszar 3Edukacja zdrowotna uwzględniająca aktywność fizyczną i rozwój sprawności ruchowej dzieci zajmuje w przedszkolu szczególne miejsce. Ruch jest naturalną potrzebą dziecka a odpowiednia aktywność ruchowa jest dziecku niezbędna dla zapewnienia prawidłowego rozwoju fizycznego, umysłowego, motorycznego i społecznego. Aktywność ruchowa jest warunkiem dobrego zdrowia. Szczególnego znaczenia nabiera w dzieciństwie kiedy jest niezbędna do prawidłowego rozwoju, ma korzystny wpływ na szereg właściwości nie tylko fizjologicznych, ale i odpornościowych, adaptacyjnych, a także na prawidłowy przebieg szeregu procesów metabolicznych ustroju.

obszar 3Rolą nauczyciela jest wspieranie rozwoju ruchowego dziecka. Odbywa się to głównie poprzez: organizację zabaw ruchowych: zabawy orientacyjno-porządkowe, zabawy z elementem równowagi, czworakowania, biegu, rzutu, celowania i toczenia, wspinania się, podskoku i skoku, gry i zabawy na powietrzu, organizację ćwiczeń porannych dla dzieci, organizację ćwiczeń gimnastycznych: dla dzieci młodszych w formie opowieści ruchowych po 10-20 min., dla dzieci starszych - zestawów ćwiczeń po 20-35 min.
Wykorzystujemy do ćwiczeń atrakcyjne pomoce tj: kolorowe apaszki, woreczki, paski bibuły, szarfy, pompony, wstążki, chusty animacyjne i inne. Dzieci wówczas chętnie biorą udział w zajęciach rozwijając własną inwencję twórczą.

14 marca w „Miejskiej Bibliotece” w Gorlicach w ramach programu „Szkoła w ruchu”- został rozstrzygnięty konkurs pt. „Wiem jak zdrowo żyć”.
Koordynatorem akcji była pani Ewa Szura, która wraz z panią Katarzyną Marchwicką – pracownikiem biblioteki oraz panią Katarzyną Moroń pracowały nad przebiegiem działania. 
Zabawa integracyjna: „Kto lubi… – niech wstanie”, wprowadziła nas w tok zajęć. Przechodziliśmy przez długi kolorowy tunel, następnie obejrzeliśmy prezentację na temat zdrowego odżywiania się. Utrwalaliśmy sobie wiadomości grając w grę multimedialną - która wyjątkowo zaciekawiła dzieci. Wysłuchaliśmy słuchowiska „Na straganie” w wykonaniu znanego aktora Piotra Fronczewskiego.

sanki 2014Korzystając ze sprzyjającej zimowej aury, postanowiliśmy zamienić salę przedszkolną na śnieżnobiały puch. Z pomocą rodziców zasiedliśmy wygodnie w naszych pojazdach i ruszyliśmy ku przygodzie. Po niecodziennym kuligu, dotarliśmy na pobliską górkę i śmiało zaczęliśmy zjeżdżać raz po raz – oczywiście z zachowaniem bezpieczeństwa!

Tuesday the 4th. . Joomla 3.0 Template.