Węgry 2020

Wizyta delegacji szkolnej w Nirszolos.

W dniach 1-2.02.2020 r. tradycyjnie delegacja naszej szkoły w osobach: p. Sławomir Kowalski - dyrektor, p. Małgorzata Buźniak- wicedyrektor szkoły, p. Anna Słopnicka –Dudek, p. Małgorzata Świerz, p. Danuta Gumulak - uczestniczyła w spotkaniu z dyrekcją Arany Janos Gimnazjum es Altalanos Iskola w Nirscholos / Nyiregyhaza na Węgrzech.
Od przeszło 20 lat nasze szkoły organizują wymiany zagraniczne młodzieży oraz w wakacje kadry nauczycielskiej. W spotkaniu z dyrektorem węgierskiej szkoły Panem Tamasem Csabą, został uzgodniony termin przyjazdu uczniów z „szóstki” do Nirscholos, który nastapi w początku czerwca bieżącego roku.
Delegacja złożyła pamiątkowe wiązania kwiatów na mogiłach śp. Janosa Csasari
/ wieloletniego dyrektora szkoły w Nirszolos i wielkiego przyjaciela Gorlic i Polski/ i śp. Toth Marianne/ wieloletniej kierowniczki internatu/z którą współpracowaliśmy od początku wymiany. Dodatkowym tematem rozmów były zmiany i problemy jakie występują w polskich i węgierskich szkołach.

Węgry 2019

W dniach 7 do 10 czerwca 2019 roku byliśmy na Węgrzech na wymianie międzynarodowej, która trwa już wiee lat. W czasie 4-dnowej wycieczki zwiedziliśmy Koszyce na Słowacji, stare miasto i ZOO w Nyiregyhazie, ale przede wszystkim odpoczywaliśmy na pięknym kompleksie basenów w Sostofurdo.
Pogoda była wspaniał, wróciliśmy opaleni i zadowoleni. Wycieczka na długo zostanie w naszych wspomnieniach.
Uczniowie klas VIa i VIb.

W dniach 18-21.01.2019 r. delegacja naszej szkoły w osobach: p. Sławomir Kowalski - dyrektor, p. Małgorzata Buźniak- wicedyrektor szkoły, p. Anna Słopnicka –Dudek, p. Małgorzata Świerz, p.Danuta Gumulak - uczestniczyła w spotkaniu z dyrekcją Arany Janos Gimnazjum es Altalanos Iskola w Nirscholos / Nyiregyhaza na Węgrzech.
Od przeszło 20 lat nasze szkoły organizują wymiany zagraniczne młodzieży. W spotkaniu z dyrektorem węgierskiej szkoły Panem Tamasem Csabą, kierownikiem internatu Panią Baloghne Horvath Anną wyjazdu uczniów z „szóstki” do Nirscholos w czerwcu bieżącego roku.

Delegacja złożyła pamiątkowe wiązania kwiatów na mogiłach Śp. Janosa Csasari / wieloletniego dyrektora szkoły/ i Ś.p. Toth Marianne/ wieloletniej kierowniczki internatu/. Dodatkowym tematem rozmów były problemy jakie występują w polskich i węgierskich szkołach.

Węgry 2018

8 czerwca wyjechaliśmy na czterodniową wycieczkę na Węgry. Po trzech godzinach jazdy zatrzymaliśmy się w Koszycach. Zobaczyliśmy tam Katedrę św. Elżbiety , po czym zjedliśmy pyszne lody przy fontannie na rynku. Potem wsiedliśmy do autobus i po około 2 godzinach dojechaliśmy do szkoły z internatem Nyirszolos. Na drugi dzień po śniadaniu pojechaliśmy na baseny do Nyiregyhazy. Byliśmy tam 7 godzin! Zjeżdżaliśmy na zjeżdżalniach, które były bardzo fajne. Po powrocie do internatu zjedliśmy obiadokolację. W trzeci dzień rano pojechaliśmy do zoo. Zobaczyliśmy egzotyczne zwierzęta, m.in. lwy, małpy i niezwykłe ptaki o różnych kształtach i kolorach. . Czuliśmy się tam jak w dżungli. Nigdy nie zapomnimy wspaniałego pokazu tresury fok, niesamowitych egzotycznych ryb. Następnie pojechaliśmy na basen. W parku obok basenów zobaczyliśmy kamień - obelisk upamiętniający obozy dla uchodźców w czasie 2 wojny światowej. Wieczorem, po obiadokolacji wybraliśmy się do miasta na lody tam, na głównym placu Nyiregyhazy zobaczyliśmy pomnik Koszuta, piękne zabytki miasta. Ostatniego dnia poszliśmy na baseny , o godzinie 14:00 wyjechaliśmy w drogę powrotną. Po drodze zatrzymaliśmy się w Tesco na zakupy. Tę wycieczkę na pewno zapamiętamy na długo.
Uczniowie klas szóstych

W dniu 9 maja zmarła niespodziewanie p. Verebelyine Toth Mariann – wieloletnia kierowniczka internatu w zaprzyjaźnionej z nami szkole w Nyirscholos na Węgrzech. Dzięki jej zaangażowaniu współpraca naszej szkoły z przyjaciółmi z Węgier utrzymuje się od 1992 roku. Pani Kierownik oprócz corocznej współpracy, gościła także nasze grupy taneczne na Międzynarodowym Festiwalu Młodzieży Suliexpoo w Nyiregyhaza. Zdobywaliśmy tam puchary i wyróżnienia. Była koordynatorem licznych projektów unijnych dotyczących wymiany młodzieży i kadry nauczycielskiej pomiędzy Węgrami a Polską. Prawie corocznie odwiedzała z uczniami Gorlice podziwiając piękno miasta i okolic.

W dniu 17 maja w uroczystościach pogrzebowych w Nyiregyhaza wzięła udział delegacja szkoły w osobach dyrektor MZS nr 6 - p. Sławomir Kowalski, p. wicedyrektor M. Buźniak, p. A. Jamer oraz reprezentująca środowisko sportowe Gorlic/ tenis stołowy/ p. Stanisława Wojtas.
Podobnie jak Ś.p. Janosz Czasari – dyrektor tej węgierskiej szkoły – Pani Mariann na zawsze pozostanie w naszej pamięci…. .

Sławomir Kowalski

W dniach 22-24.01.2018 r. delegacja naszej szkoły w osobach: Sławomir Kowalski - dyrektor, , p. Anna Słopnicka –Dudek, p. Małgorzata Świerz, p.Danuta Gumulak - uczestniczyła w spotkaniu z dyrekcją Arany Janos Gimnazjum es Altalanos Iskola w Nirscholos / Nyiregyhaza na Węgrzech.
Od przeszło 20 lat nasze szkoły organizują wymiany zagraniczne młodzieży. W spotkaniu z panią Verebelyine Toth Mariann i panią Ewą Gorką zostały omówione plany wyjazdu uczniów z „szóstki” do Nirscholos w czerwcu bieżącego roku. Węgierska szkoła jest w trakcie pisania projektu, który prawdopodobnie umożliwi odwiedzenie Gorlic i Polski przez młodzież węgierską. Dodatkowym tematem rozmów były problemy jakie występują w polskich i węgierskich szkołach.

Tradycyjnie delegacja z „6-ki” złożyła kwiaty i zapaliła znicz na mogile Pana Janosa Csaszari – wieloletniego dyrektora zaprzyjaźnionej szkoły, wspaniałego pedagoga i wielkiego przyjaciela Gorlic i Polski.

Delegacja z Gorlic została przyjęta przez partnerów z Węgier niezwykle gościnnie.

Węgry 2017

W dniach od 9 do 12 czerwca 2017r. odbyła się wyjątkowa wycieczka klas szóstych do Nyiregyhazy . W podróży udało nam się zwiedzić malownicze słowackie miasto- Koszyce. Piękne słoneczne dni spędzaliśmy nad ciepłymi basenami, szalejąc na zjeżdżalniach i innych atrakcjach Aquaparku. Udaliśmy się również do zoo, w którym zobaczyliśmy mnóstwo interesujących zwierząt m.in. żyrafy, słonie i flamingi. Długie wieczory urozmaicaliśmy wędrówkami do samego serca Nyiregyhazy, by bliżej poznać historię tego węgierskiego miasta. Złożyliśmy hołd przed płytą upamiętniającą polskich uchodźców przebywających w Nyirgeyhazie podczas II wojny światowej. Wycieczkę uważamy za bardzo udaną i ciekawą.

Uczniowie klasy VI a i b

Węgry 2016

wegry czerwiec 2015W dniach 10 do 13 czerwca klasa 6a wybrała się na wycieczkę szkolną na Węgry. Podczas podróży zatrzymaliśmy się w Koszycach, gdzie zwiedziliśmy Katedrę, zobaczyliśmy śpiewającą fontannę i zjedliśmy pyszne lody. Następnie wyruszyliśmy w dalszą drogę. Po dotarciu do zaprzyjaźnionej szkoły zakwaterowaliśmy się w swoich pokojach. Kolejnego dnia cały dzień spędziliśmy na basenie. Wieczorem pojechaliśmy na zakupy do Tesco. W niedzielę odwiedziliśmy jedno z największych i najładniejszych zoo w Europie. Popołudnie spędziliśmy w Aquaparku. Po obiadokolacji, niektórzy udali się na strefę kibica na mecz Polska – Irlandia, a reszta grupy zwiedziła miasto. Ostatniego dnia rano zjedliśmy pyszne śniadanie i ponownie odwiedziliśmy basen. Około godziny 14:00 wyjechaliśmy z Nyireghazy. O godzinie 19:30 zakończyła się nasza szkolna, bardzo udana wycieczka.

wegrzy 2016 in poland

Przyjaciele z Węgier w naszej szkole!

„Polak – Węgier dwa bratanki…” - jak nie zgodzić się z tym historycznym powiedzeniem? Przecież od przeszło 20 lat „szóstka” na Korczaku prowadzi niegasnącą współpracę i wymianę międzynarodową z bratnią szkołą w Niregyhaza –Nirscholos na Węgrzech. Corocznie odwiedzają nas uczniowie i nauczyciele z Węgier i corocznie z rewizytą wyjeżdżają na Węgry polscy uczniowie i nauczyciele.
W tym roku gościliśmy 57 przyjaciół z kraju winnej latorośli, urodzajnych pól i wspaniałych termalnych basenów. Pierwszego dnia zwiedzili Gorlice, w sobotę Biecz i Skamieniałe Miasto w Ciężkowicach, a w powrotnej drodze Cmentarz Wojenny I Wojny Światowej na wzgórzu Pustki w Łużnej, gdzie spoczywają setki żołnierzy węgierskich. W niedzielę bawili się na imprezach turystyczno- festynowych w Regetowie. W poniedziałek w drodze powrotnej zaplanowany jest spływ Dunajcem w Pieninach. Wieczorami węgierski język słychać było na boiskach szkolnych i sali gimnastycznej bowiem sport to ulubiona forma spędzania czasu dzieci i młodzieży węgierskiej. Dodatkowo dzieci węgierskie obejrzały kilka lekcji prowadzonych przez nauczycieli gorlickiej szóstki.
Panowała radosna atmosfera!
Tym bardziej, że nie zawiodła aura. Pogoda była słoneczna, wspaniała i podkreślała w górach zieleń łąk i lasów naszej pięknej małej Ojczyzny.
Do zobaczenia za rok!!

wegry spotk 2016W dniach 22-24.01.2016 r. delegacja naszej szkoły w osobach: Sławomir Kowalski - dyrektor, Małgorzata Buźniak – wicedyrektor, Anna Słopnicka –Dudek, Małgorzata Świerz, Danuta Gumulak - uczestniczyła w spotkaniu z dyrekcją Arany Janos Gimnazjum es Altalanos Iskola w Nirscholos / Nyiregyhaza na Węgrzech. Od prawie 20 lat nasze szkoły organizują wymiany zagraniczne młodzieży. W spotkaniu z panią dyrektor Vaczi Józsefne Agnes oraz panią kierownik internatu Verebelyine Toth Mariann zostały omówione plany przyjazdu dzieci węgierskich na przełomie maja/czerwca do Gorlic oraz wyjazd uczniów z „szóstki” do Nirscholos w czerwcu. Dodatkowym tematem rozmów były problemy jakie występują w polskich i węgierskich szkołach.

Węgry 2015

wizyta wegrów 2015Już od przeszło 20 lat układa się wspaniale współpraca międzynarodowa pomiędzy gorlicką „szóstką”, a Arany Janos Gimnazjum es Altalanos Iskola w Nirscholos / Nyiregyhaza na Węgrzech.
Corocznie na Węgry wyjeżdża 45 uczniów naszej szkoły i tyle samo węgierskich dzieci podziwia naszą piękną ziemię gorlicką.
W dniach 12-14.04. odwiedziła naszą szkołę 22 osobowa delegacja nauczycieli z zaprzyjaźnionej węgierskiej szkoły z Nirszolos / Nyiregyhaza na czele z dyrektor Panią Vaczi Józsefne Agnes .
Nauczyciele węgierscy byli bardzo ciekawi jak funkcjonuje nasza szkoła pod względem dydaktycznym. Szczególnie interesowali się nowoczesnymi metodami pracy z uczniem na lekcji. Wzięli udział jako obserwatorzy w lekcjach muzyki, nauczania wczesnoszkolnego, języka angielskiego i wychowania przedszkolnego. Oprócz dydaktyki zainteresowali się zajęciami opiekuńczymi szkoły – przede wszystkim pracą świetlicy szkolnej. Lekcje, które zobaczyli bardzo im się podobały. Uczniowie byli bardzo aktywni i wykazali się znaczną wiedzą i umiejętnościami. Po południa nasi węgierscy goście wraz z nauczycielami z „Szóstki” zwiedzili stadninę koni w Regetowie. Przy pięknej słonecznej pogodzie podziwiali wspaniałą panoramę naszych beskidzkich gór.

Węgry 2013

W dniach 26-29.09. odwiedziła naszą szkołę 27 osobowa delegacja nauczycieli z zaprzyjaźnionej węgierskiej szkoły z Nirszolos / Nyiregyhaza na czele z dyrektor Panią Vaczi Józsefne Agnes – kierownikiem Szkoły i Verebelyine Toth Mariann – wicedyrektorem. Nauczyciele węgierscy bardzo byli zainteresowani funkcjonowaniem naszej szkoły pod względem dydaktycznym, wychowawczym i opiekuńczym. Wzięli udział w lekcjach muzyki, matematyki, w-f, nauczania wczesnoszkolnego, języka angielskiego i wychowania przedszkolnego. Byli pod ogromnym wrażeniem wiedzy i umiejętności uczniów – szczególnie lekcji muzyki prowadzonej przez mgr Dorotę Przyrowską. Nauczyciele z „szóstki” otrzymali także zaproszenie na podobne warsztaty i konferencje do Nirscholos.

W dniach 18-20.01.2013 r. delegacja naszej szkoły w osobach: Sławomir Kowalski - dyrektor, Małgorzata Buźniak – wicedyrektor, Anna Słopnicka –Dudek, Małgorzata Świerz, Katarzyna Fiega, Danuta Gumulak - uczestniczyła w spotkaniu w Arany Janos Gimnazjum es Altalanos Iskola w Nirscholos / Nyiregyhaza na Węgrzech. Od prawie 20 lat nasze szkoły organizują wymiany zagraniczne młodzieży. W związku ze zmianami oświatowymi na Węgrzech i zmianami personalnymi w szkole węgierskiej konieczne było takie spotkanie, które przyniosło odnowienie dotychczasowej współpracy. Pedagodzy węgierscy bardzo gościnnie przyjęli delegację naszej szkoły.

Stronę węgierską reprezentowali:
Jaszai Menyhert – z-ca burmistrza miasta Nyiregyhaza
Vaczi Józsefne Agnes – kierownik Szkoły w Nirscholos
Kantar Attila – dyrektor Szkoły Podstawowej Arany Janos
Verebelyine Toth Mariann – kierownik internatu
Agoston Ildiko – instruktorka tańca
Dyrektor MZS 6 Sławomir Kowalski przekazał na ręce z-cy burmistrza Nyiregyhaza Pana Jaszai Menyherta pozdrowienia od władz miasta Gorlic oraz zaproszenie na odwiedzenie naszego pięknego miasta.

Węgry 2012

W dniach 8-11 czerwca 2012 roku wyjechaliśmy na Węgry. Spotkaliśmy się wszyscy rano pod szkołą, włożyliśmy walizki do autobusu i wyruszyliśmy. Pierwszy postój był na Słowacji. Tam Pani opowiedziała nam kilka ciekawych rzeczy na temat tego państwa, oraz Koszyc gdzie zwiedziliśmy katedrę, oglądaliśmy grającą fontannę a także zjedliśmy pyszne lody. Wjeżdżając na Węgry podziwialiśmy piękną Równinę Węgierską, oraz mieliśmy okazję pospacerować wokół średniowiecznego zamku w Boldogköváralja.

Podczas jazdy słuchaliśmy o gospodarce, walorach turystycznych Węgier, mijając Tokaj widzieliśmy olbrzymią winnice, ciągnącą się kilometrami wzdłuż drogi. Nirshölös przywitało nas piękną pogodą i smaczną kolacją. Wciągu 3 dni zwiedziliśmy miasto, poszliśmy do ZOO, wypoczywaliśmy na basenach. Poznaliśmy kulturę Węgier na festynie. W ostatni dzień na Węgrzech padał deszcz więc nie pływaliśmy na basenach, ale poszliśmy do Aguaparku.

Z żalem żegnaliśmy Węgry. Było bardzo fajnie i z pewnością nigdy nie zapomnimy tej wycieczki.

Węgry 2011

29 maj 2011 - Uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół nr 6 w Gorlicach wyjechali   w ramach wymiany międzynarodowej na Węgry. Wyjazd związany był z projektem Visegroup.

Węgry 2010

W roku szkolnym 2010/2011 VI klasy szkoły podstawowej wyruszyły na Węgry do Nyiregghazy. Odbyła się tam wymiana artystyczna. Nasi uczniowie zaprezentowali piosenki: „ Enjoj the show ’’ Lenki oraz „ Born this way ’’ Lady Gagi. Węgrzy również przedstawiali swój program artystyczny. Różnił się od polskiego, ale dzięki temu koncert miał zróżnicowany repertuar. Występy Węgrów na szkolnej scenie miały ludowy charakter.
Natomiast drugi koncert w parku wyróżnił się pomysłowością organizatorów. Węgrzy zaprezentowali nam piosenki oraz przedstawienie w języku angielskim. Brały w nim udział również dzieci. Po prezentacji otrzymaliśmy kosz słodyczy, co było miłą niespodzianką.
Ta wymiana sztuki pozwoliła lepiej zintegrować się uczniom naszej szkoły z węgierską młodzieżą.

Węgrzy w Gorlicach

W dniach 1-4 maja 2010 nasze miasto i szkołę odwiedzili przyjaciele z Nyiregyhazy –Nirszolos. Zwiedzili nie tylko Gorlice , ale także Zakopane, Pieniny, Kraków, Kopalnię soli w Wieliczce oraz Muzeum Obozu Koncentracyjnego w Oświęcimiu.

Węgry 2009

W ramach projektu 4 faces of Visegrad Fund w dniach 4-7 czerwca 2009r. grupa młodzieży klas 6 wyruszyła na Węgry, gdzie integrowali się z młodzieżą węgierską oraz zażywali słonecznych i wodnych kąpieli.

W dniach 30 stycznia - 1 lutego  MZS nr 6  gościł 42 osobową grupę nauczycieli z Nyirscholos . Przyjaciele z Węgier corocznie odwiedzają nas porą zimową, aby podziwiać nasze zaśnieżone góry, koniecznie posmakować kuligu i polskich dań. Choć zimowa aura od kilku lat jest bardzo kapryśna i nie brakuje dni z temperaturą +15 stopni C to nasi koledzy z południa mają zawsze szczęście do pogody. I tym razem trafili na wielki śnieg i mrozik w sam raz. Oprócz Gorlic i okolic węgierscy nauczyciele zwiedzili Krynicę oraz Zakopane. Czy się dobrze bawili? Zdjęcia mówiš same za siebie... .

Węgry 2008

6 - 9 czerwiec 2008 wyjazd uczniów klas szóstych SP do Nyirshölös

22 - 24 maj 2008 wizyta młodzieży z zaprzyjaźnionej szkoły w Nyirshölös

Węgry 2007

Przedstawienie prezentacji Współpraca Miejskiego Zespołu Szkół nr 6 w Gorlicach i Szkoły Podstawowej nr 16 w Nirshölös na Węgrzech (grudzień 2007r.)

7 - 10 czerwca 2007 wyjazd młodzieży na Międzynarodowy Festiwal SuliExpo na Węgry w ramach projektu Multimedi@lna Szkoła

1 - 4 czerwca 2007 wyjazd młodzieży klas szóstych szkoły podstawowej do Nirshölös na Węgry

W dniach 4-7 maja 2007 roku gościliśmy w szkole naszych przyjaciół z Węgier. Jak zwykle przyjechali do nas swoim szkolnym autokarem. Byli zachwyceni pięknem gorlickiej ziemi i naszą szkołą. Dodatkowo zwiedzili Kraków, muzeum Auschwitz –Birkenau w Oświęcimiu, popłynęli tratwami po Dunajcu w Pieninach. Do zobaczenia za rok!!!

Wizyta delegacji węgierskiej w Polsce

Węgry 2006

Festiwal SULIEXPO

8 - 11 czerwca 2006 wyjazd uczniów klas szóstych szkoły podstawowej oraz młodzieży gimnazjalnej na Festiwal SuliExpo 2006 do Nyiregyhazy na Węgrzech

1 - 3 maj 2006 wyjazd nauczycieli związany z wymianą doświadczeń do zaprzyjaźnionej szkoły na Węgry

20 - 23 kwiecień 2006 przyjazd uczniów i nauczycieli węgierskich

Węgry 2005

8-11 czerwca wyjazd najlepszych uczniów klas 6 na Węgry

2-5 czerwca przyjazd węgierskich nauczycieli celem wymiany doświadczeń w nauczaniu: j. obcych, informatyki, matematyki, fizyki, wychowania fizycznego oraz nauczania zintegrowanego.

26-29 maja wyjazd młodzieży na SuliExpo 2005 na Węgry

1 maja występy młodzieży węgierskiej i naszej na Dniach Gorlic

Od 29 kwietnia do 2 maja  2005 roku gościliśmy naszych rówieśników z Nirszolos z Węgier. Tradycyjnie zwiedzili naszą szkołę, Gorlice, a potem w kolejnych dniach odwiedzili  Kraków, Zakopane, Czorsztyn, Niedzicę. Pogoda była super. Nie brakowało uśmiechu, radości i ciekawości świata. Czekamy na Was za rok!!!

Tuesday the 4th. . Joomla 3.0 Template.