Rok 2010

Wizyta w Kralupach w dniach 3 - 6 czerwca 2010 r.

Dnia 3 czerwca 2010r uczniowie MZS6 w Gorlicach wybrali się na czterodniową wycieczkę do Republiki Czeskiej. Celem wyprawy była partnerska szkoła w Kralupach nad Wełtawą. Podczas jazdy wszyscy odsypiali zerwany poranek. Po spaniu śpiewaliśmy znaną już czeską piosenkę Joźin z Baźin oraz oglądaliśmy przyniesione przez nas filmy. Podczas jazdy mieliśmy również czas na krótkie postoje aby trochę odpocząć od jazdy. Po drodze mogliśmy zobaczyć w niektórych miejscach skutki powodzi. Jeszcze niekiedy popadał deszcz. Na szczęście gdy dotarliśmy na miejsce około godziny 18.00, deszcz kropił ale tylko przelotnie. Pod drzwiami szkoły czekali na nas zaprzyjaźnieni uczniowie szkoły Generała Klapalka.
Po zajęciu pokoi, udaliśmy się na kolację, którą nie wszyscy zjedli do końca. Następnie odbyło się ognisko, oraz wspólne gry i zabawy w tylnym ogrodzie szkoły. Wówczas mogliśmy zapoznać się i porozmawiać z innymi kolegami z czeskiej szkoły. Wieczorem odbyła się jeszcze jedna męcząca dla wszystkich, a szczególnie dla tańczących, próba przed występem w miejskim teatrze. Wszyscy marzyli tylko o tym aby ta próba się szybko skończyła i abyśmy mogli wreszcie iść pod zimny prysznic. Kiedy zatańczyliśmy ostatni taniec odetchnęliśmy z ulga. Po umyciu się wszyscy poszli do swoich pokoi. Niestety nauczyciele pilnowali abyśmy szybko poszli spać by być świeżym i wypoczętym na jutrzejsze występy. Około godziny 24.00 wszyscy mieli być już w swoich pokojach ze zgaszonym światłem. Tak zakończył się pierwszy dzień pobytu w Czechach.

Autorzy: Kasia K. i Ania B.

W piątek wśród uczniów od rana panowała nerwowa i napięta atmosfera. Po śniadaniu miały odbyć się występy w Domu Kultury, który znajduje się w centrum Kralup. Każdy się przygotowywał; ubierał ludowe stroje, dziewczyny robiły warkocze i delikatny makijaż. Po szybkim śniadaniu, wsiedliśmy do autobusu i w kolorowych strojach pojechaliśmy do Domu Kultury. Uczniowie naszej szkoły pierwsi zaprezentowali się w tańcach i piosenkach ludowych, a następnie wspólnie oglądaliśmy przedstawienie, przygotowane przez czeskich uczniów, które bardzo nam się podobało. Po długo trwających występach wróciliśmy do szkoły, gdzie zjedliśmy obiad, a następnie pojechaliśmy na zakupy do największego centrum handlowego w Pradze. Po udanych zakupach wróciliśmy do szkoły. Trwały wówczas przygotowania do szkolnej dyskoteki, zorganizowanej w związku z naszym przyjazdem do Kralup. Na dyskotece uczniowie mieli okazję, znów spotkać się i porozmawiać ze swoimi czeskimi kolegami. Dyskoteka wszystkim bardzo się podobała, pomimo tego, że było na niej dużo mniej osób niż na dyskotece, która odbyła się w naszej szkole w maju, podczas przyjazdu Czechów do Polski. Po udanej dyskotece, zmęczeni po całym dniu każdy udał się pod prysznic, a następnie położył się spać.

Autorzy: Weronika W. i Ola B.

W sobotę po śniadaniu pojechaliśmy do stolicy Czech. W Pradze najpierw zwiedzaliśmy wzgórze Petrin, gdzie znajdowała się miniatura Wieży Eiffla. Z niej można było zobaczyć panoramę miasta. Następnie mostem doszliśmy pod Teatr Narodowy, gdzie zrobiliśmy krótki postój, po którym wyruszyliśmy do dzielnicy Nowe Miasto. Pogoda dopisywała nam cały czas, więc o 12.00 przybyliśmy do Muzeum Narodowego położonego na terenie Pragi. Na początku oglądaliśmy salę, gdzie znajdowały się eksponaty związane z astronomią i rozwojem planety Ziemi. W kolejnych salach oglądaliśmy gabloty i wystawy ze zwierzętami. Po zwiedzaniu, które trwało półtora godziny, mieliśmy czas by przejść się po Nowym Mieście. Po jakichś 30 min. spotkaliśmy się pod ogromnym pomnikiem św. Wacława i poszliśmy do metra, które przewiozło nas na wzgórze Hradczany (katedra św. Vita, wartownicy, schody). Przeszliśmy w dół przez Małą Stranę ( tam znajdował się ogród Waldsteina a w nim rybki i pawie), do Mostu Karola. Tłumy turystów wraz z nami przechodziły przez most obok handlarzy sprzedających biżuterię, figurki z zabytkami Pragi, karykatury i portrety znanych ludzi. Doszliśmy przez Rynek Starego Miasta do autobusu i wróciliśmy do szkoły w Kralupach. Po zjedzeniu obiadokolacji graliśmy w siatkówkę i koszykówkę na szkolnym boisku.
W niedzielę około godziny 8.00 wyjechaliśmy ze szkoły w Kralupach. W południe dotarliśmy do kopalni złota w Złotym Stoku, gdzie spędziliśmy dwie godziny. Dzięki atrakcjom takim jak podziemny wodospad czy tramwaj, którym wyjechaliśmy z kopalni na powierzchnię ziemi oraz ciekawemu opowiadaniu pani przewodnik, bardzo nam się tam podobało. O 21.00 byliśmy w Gorlicach. Cieszymy się, że właśnie w naszej szkole są takie możliwości, że każdego roku dużą grupą wyjeżdżamy za granicę.

Autorzy: Justyna D. i Oliwia K.

Czesi w naszej szkole w dniach 19-22 maja 2010 r.

W dniach 19-22 maja 2010 gościliśmy w MZS nr 6 uczniów z zaprzyjaźnionej szkoły im.gen.Klapalka w Kralupach w Republice Czeskiej. W środę w dniu przyjazdu, w godzinach popołudniowych, powitaliśmy w naszej szkole 42 osobową grupę Czechów. Po zakwaterowaniu i obiedzie wspólnie spędziliśmy czas na grach i zabawach w sali gimnastycznej. W czwartek w miejsce odwołanego ze względu na deszczową pogodę rajdu szkolnego, czescy uczniowie i nauczyciele udali się na wycieczkę krajoznawczą. Pierwszym miejscem, które zwiedzili był Biecz. Duże wrażenie wywołało na gościach spotkanie z "bieckim katem". Następnie udaliśmy się do Muzeum Magurskiego Parku Narodowego w Krempnej. Również ta ciekawie prezentowana ekspozycja spodobała się uczniom z Kralup. Razem z Czechami w wycieczce tej uczestniczyli Kuba i Dawid z kl.IIA oraz Asia, Weronika i Kasia z kl.IA gimnazjum, którzy od 3 lat biorą udział we wspólnych projektach programu "eTwinning". Tego samego dnia po obiedzie goście z Czech udali się na zakupy do gorlickich sklepów. Interesowały ich pamiątki, słodycze prezenty dla rodzin oraz odzież nieco inna niż w Kralupach. Największy zachwyt wzbudziła w tym dniu wspólna szkolna dyskoteka z dobrą muzyką i efektami świetlnymi. Można powiedzieć, że goście trochę nam zazdrościli sprzętu jakim dysponujemy i dobrej organizacji.
W pątek, w trzecim dniu pobytu, nasi koledzy z Czech udali się na całodniową wycieczkę do Wieliczki i Krakowa. Kopalnia Soli w Wieliczce wywarła duże wrażenie na naszych gościach. Pozostał jeszcze spacer po Krakowie: rynku, Sukiennicach, królewską drogą na Wawel i Wisłę, która po dniach powodzi wyglądała nadal groźnie. Z powodu utrudnień przejazd pomiędzy Wieliczką a centrum Krakowa trwał aż 2 godziny! Sobota była dniem pożegnania czeskich gości, którzy po śniadaniu udali się w drogą powrotną do Kralup. Spotkanie uczniów obu szkół było też ostatnim działaniem grup realizujących pod opieką Pana Kazimierza Adamczyka tegoroczny projekt eTwinning zatytułowany "Cracow and Prague". Z relacji opiekunów grupy czeskiej wynika, że zarówno uczniowie jak i nauczyciele są bardzo zadowoleni z pobytu w naszej szkole i programu jaki zapewniliśmy naszym gościom.

23.05.2010
we are at home again. Thank you very much, pupils and we really enjoyed it.
See you in two weeks!
Michaela Gleichov

Rok 2009

W dniach  od 6 do 9 maja 2009 r. w ramach projektu „4 faces of Visegrad Group” współfinansowanego przez Fundusz Wyszehradzki gościliśmy  w Republice Czeskiej   w Szkole Podstawowej im. Generała Klapalka w Kralupach nad  Wełtawą. Najważniejsze punkty naszej wizyty:

Występy w Domu Kultury

– prezentacje polskich tańców narodowych, Poloneza, Krakowiaka, Mazura oraz  piosenek ludowych we współczesnych aranżacjach oraz  udział w spektaklu teatralnym przygotowanym przez czeskich partnerów.

Zwiedzanie Pragi (maj 2009) – pokaz wodno-muzyczny Kriżkowe Fontanny, Hradczany, Most Karola, Stare Miasto, Mała Strana, Plac Wacława

Rok 2008

Czechy - Kralupy 5-8.06.2008r.

Grupa  nauczycieli Miejskiego Zespołu Szkół nr 6 udała się do Czeskich Kralup w celu nawiązania współpracy międzyszkolnej ze szkołą w Kralupach nad Wełtawą.

Tuesday the 4th. . Joomla 3.0 Template.