19 VI 2020
W czerwcu uczniowie z grupy Beniamin przygotowali model dla gry Pac-man i zaprogramowali go w Scratchu, kończąc realizację programu zajęć AI Schools&Academy. Tym samym zakończyły się zajęcia ze sztucznej inteligencji prowadzone w bieżącym roku szkolnym. W dwóch grupach Maluch i w grupie Beniamin udało się zrealizować całość programu. Grupa Master zakładała zrealizowanie największej ilości zajęć, nie udało się zaznajomić uczniów z całością programu, niemniej jednak uczniowie poznali wiele metod stosowanych w uczeniu maszynowym. Uczniowie uczestniczący w zajęciach otrzymają certyfikaty uczestnictwa.
28 V 2020
Uczniowie grupy Beniamin w zajęciach online kończyli pracę z modelem gry Kamień-Papier-Nożyce i programowali go w Scratchu. Uczniowie najstarszej grupy w zajęciach online zapoznali się z zawodami przyszłości oraz z ważnymi elementami przy planowaniu swojej przyszłej kariery.
W kwietniu w nauczaniu zdalnym online spotkały starsze grupy Beniamin i Master. Uczniowie grupy Beniamin wytrenowali model dla rozpoznawania 3 kolorów a następnie zaprogramowali go w Scratchu, zaczęli przygotowywać materiały do trenowania maszynowego modelu w grze Kamień-Papier-Nożyce. Uczniowie grupy Master poznali różne dziedziny zastosowań sztucznej inteligencji, rozważyli etyczne aspekty zastosowań AI, pracując w dwójkach przygotowali padlety wyjaśniające niektóre aspekty zastosowań AI.
30 III 2020
W marcu uczniowie klas I-III tworzyli dla modele sztucznej inteligencji, natomiast przedszkolaki tworzyły swoje pierwsze AI. Dwie grupy Maluch uczniów klas I-III zakończyły swoją przygodę ze sztuczną inteligencją w tym roku szkolnym, zapoznały się z całym cyklem zajęć przygotowanych dla nich. Uczniowie grupy Beniamin tworzyli model dla uczenia maszynowego rozpoznawania 3 kolorów. Uczniowie grupy Master zapoznawalisię z systemami rekomendacyjnymi i poznawali różne dziedziny zastosowań sztucznej inteligencji
28 II 2020
W lutym uczniowie grup Maluch tworzyli pierwsze AI i dowiadywali się w jaki sposób widzą roboty, maszyny oraz programowali tor przeszkód. W grupie Beniamin uczniowie tworzyli w Scratchu pierwszego Chatboota, który odpowiadał na pytania o sowach. Natomiach w grupie uczniowie Master poznali kolejny algorytm klasyfikacji, algorytm K najbliższych sąsiadów.
30 I 2020
Minął kolejny miesiąc zajęć ze sztucznej inteligencji. W grupach Maluch uczniowie uczyli się grupować elementy na podstawie cech wspólnych i tworzyć modele zachowań robota. Uczniowie grupy Beniamin tworzyli własnego chatbota rozpoznającego emocje w wypowiedziach tekstowych. Natomiast uczniowie najstarszej grupy zgłębiali tematy regresji liniowej i logicznej w zadaniach.
18 XII 2019
W grudniu Maluchy bawiąc się z Photonem rozpoznającym kolory i kształty dowiadywały się w jaki sposób "widzi" sztuczna inteligencja.
Uczniowie grupy Beniamin bawili się z pomocą narzędzia
https://quickdraw.withgoogle.com/ i dowiedzieli się jak sztuczna inteligencja rozpoznaje rysunki oraz poznali prostego Chatbota.
Uczniowie grupy Master stworzyli swojego pierwszego CHATBOTA, poszerzyli swoją wiedzę matematyczną, którą wykorzystają przy kolejnych projektach oraz poznali podstawy programowania w Pythonie.
30 XI 2019
Minął pierwszy miesiąc zajęć ze sztucznej inteligencji. Uczniowie na wszystkich poziomach: Maluch, Beniamin i Master dowiedzieli się czym jest sztuczna inteligencja, czym różni się programowanie od sztucznej inteligencji. Uczniowie grupy Master zaprogramowali swój pierwszy program sztucznej inteligencji rozpoznający trzy kolory poznając przy okazji środowisko App Inventor.
Maluchy doczekały się wreszcie Photona z którym będą poznawać świat sztucznej inteligencji.
8 XI 2019
W naszej szkole rozpoczynają się zajęcia z zakresu sztucznej inteligencji w/g programu opracowanego przez spółkę SYNERISE. Zajęcia odbywają się w grupach: grupa Master to uczniowie klas VII - VIII, grupa Beniaminto uczniowie klas IV - VI, grupa Maluch to uczniowie klas I - III oraz przedszkolaki, które także będą uczyły się o sztucznej inteligencji.
Małgorzata Nowak