Rok 2019

Wycieczka do Bardejowa.
11 czerwca klasa trzecia wybrała się na wycieczkę do zaprzyjaźnionego z Gorlicami miasta na Słowacji Bardejowa. Pogoda dopisywała od samego ranka. Po drodze podziwialiśmy piękną wiosenną przyrodę. Po przekroczeniu granicy ujrzeliśmy zamek Zborov, dostojnie wyglądający na tle błękitnego nieba. Gdy dojechaliśmy na miejsce naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Przyrodniczego.

Następnie weszliśmy do kościoła św. Idziego. Obejrzeliśmy wnętrze bazyliki, w tym piękne gotyckie skrzydłowe ołtarze oraz wyszliśmy na wieżę. Stąd poznaliśmy całą panoramę Bardejowa i rynek z kolorowymi kamieniczkami. Potem zjedliśmy pyszne lody i zakupiliśmy pamiątki. Następnie udaliśmy się do Badejowskich Kupeli. Zwiedziliśmy Skansen Architektury Drewnianej, spacerowaliśmy uliczkami uzdrowiskowego parku. Po zakupieniu słowackich wafelków,, kupelnych oblatków’’ pełni wrażeń wróciliśmy do Gorlic.
Agata Przybycień

Rok 2018

Klasy 3 SP w Bardejovie.
Pierwsza zagraniczna wycieczka na koniec pierwszego etapu edukacyjnego jest tradycją naszej szkoły już od kilkunastu lat. Celem podróży jest Słowacja - tu nam najbliżej. W tym roku szkolnym klasy 3 a, b, c odwiedziły Bardejov i Kupele Bardiowskie 15. czerwca. Bardejovskie kamieniczki, rynek, mury obronne, bazylika sw. Idziego i centrum miasta objęte patronatem UNESCO, robią wrażenie na wszystkich zwiedzających.

Jedną z atrakcji wycieczki zawsze jest wyjście na wieżę, z której rozciąga się piękny widok. W programie jest też zwiedzanie zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego i odglądanie pokazu fontann. A słynne lody smakują wszystkim. Dodatkową niespodzianką były występy na rynku, podczas których wycieczkowicze oglądali średniowieczne stroje, przedmioty użytkowe i ozdobne. Uzdrowisko Bardejowskie Kupele, typowe uzdrowisko, zachęca do relaksu. Zaciekawia skansen budownictwa ludowego, podobny, a jednak inny od naszych okolicznych. A na koniec degustacja oblatków, ostatnie zakupy pamiątek i powrót do domu.
Lucyna Ciszczoń

Rok 2017

Rok 2016

Wycieczka klas IIIa i IIIb do Bardejowa.
Klasy trzecie 7 czerwca wyruszyły na wycieczkę zagraniczną. Celem podróży była Słowacja – miasto Bardejów. Pierwszym punktem programu była wizyta w partnerskiej szkole na Vinbargu. Oglądaliśmy szkołę, ,,w szkole poznaliśmy nauczycieli i dzieci" (Nikola), poznaliśmy ich systemu edukacji, ,,podobała mi się sala gimnastyczna, bo była ogromna’’ (Nikola). Następnie pojechaliśmy na starówkę Bardejowa. Zwiedziliśmy kościół św. Idziego i wyszliśmy na wieżę.

,,Wieża miała 107 schodów’’ (Emilka), ,,fajny był widok z wieży" (Martynka), ,,wchodząc na wieżę było trochę fajnie i strasznie’’ (Rafał). Zwiedziliśmy też Muzeum Przyrodnicze, ,,są tu zwierzęta z całego świata ‘’(Jaś), ,,widziałam zasuszone rośliny, owady i wypchane zwierzęta’’(Natalia). Na rynku spacerowaliśmy wśród przepięknych wielobarwnych kamieniczek, zjedliśmy pyszne lody i zakupiliśmy pamiątki.
Z zachwytem oglądaliśmy grube mury obronne i baszty. ,,Odpoczywaliśmy przy tańczących bardejowskich fontannach’’(Natalka). Miasto Bardejów jest przepiękne lecz należało odwiedzić pobliskie Bardejowskie Kupele. Miejsce to jest bardzo malowniczym i znanym uzdrowiskiem słowackim. Wędrując po parku podziwialiśmy piękne drzewa i krzewy, oddychaliśmy zdrowym, wiosennym powietrzem. ,,Najciekawsze miejsce kupeli to Skansen Architektury, dawne życie na Słowacji.”(Kuba). ,, Były tam stare domy, młyny, dzwonnice i kościoły z pięknymi obrazami”(Laura). ,,Zakupiliśmy pyszne ,,kupelne oblatki”, przekładane kremem o różnych smakach”(Wiktoria). Wycieczka na Słowację okazała się jednym z najprzyjemniejszych wydarzeń w tym roku szkolnym.

Agata Przybycień

Rok 2015

Wycieczka klas 3 do Bardejova i Kupeli
Pierwsza wycieczka zagraniczna, na koniec pierwszego etapu edukacyjnego jest juz od kilkunastu lat tradycją naszej szkoły. Celem podróży jest Słowacja- nasz najbliższy sąsiad. 2.06.2015r. klasy 3 a i 3b odwiedziły Bardejov i Kupele Bardiowskie. W programie była wizyta w patrnerskiej szkole na Vinbargu- ogladanie szkoły, spotkanie z rówiesnikami, poznanie ich systemu edukacji. Bardejovskie kamieniczki, rynek, mury obronne, bazylika sw. Idziego i centrum miasta objęte patronatem UNESCO robią wrażenie na wszystkich zwiedzających. Atrakcją wycieczki zawsze są wyjście na wieżę, pokazy fontann i zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego. A słynne lody smakują wszystkim. Uzdrowisko Bardejowskie Kupele uczestnikom przypominały naszą Krynicę, z wyjątkiem skansenu. Budownictwo słowackiego skansenu jest jednak inne niz nasze polskie, choc odległość przecież nieduza. Zadowoleni, bogaci w nowe doświadczenia i informacje wróciliśmy do Gorlic.

Lucyna Ciszczoń

Rok 2014

Wycieczka klas 3 SP do Bardejowa.
4 czerwca 2014 r. uczniowie klas III SP wybrali się na wycieczkę do Bardejowa. Tam zwiedzili szkołę na Vinbargu, gdzie uczą się ich słowaccy rówieśnicy. Później udali się do bardejowskiego Starego Miasta. Zwiedzili kościół pw. św. Idziego, podziwiali widoki jakie roztaczały się z jego wieży. Następnie obejrzeli zwierzęta i rośliny w Muzeum Przyrodniczym. Później uczniowie próbowali bardejowskich lodów wędrując wzdłuż murów obronnych miasta. Na koniec wycieczki udali się do Muzeum Architektury Ludowej. Pełni wrażeń wrócili do Gorlic.

Ewa Ziemba

Rok 2013

4 czerwca pojechaliśmy na Słowację do Bardejowa . Z Gorlic wyjechaliśmy o 6.30 rano. Jechaliśmy około dwóch godzin. Pan dyrektor przywitał nas serdecznie i oprowadził po szkole. Potem poszliśmy zjeść drugie śniadanie. Do picia było ciepłe kakao lub herbata a do tego pyszna drożdżówka. Po poczęstunku mieliśmy zawody sportowe.

Chłopcy grali w piłkę nożną, a dziewczyny w sedbal. Zmęczeni zawodami poszliśmy na obiad. Niestety musieliśmy się pożegnać z naszymi kolegami. Dostaliśmy miły podarunek - kosz słodkości i pojechaliśmy do centrum miasta. Najpierw zwiedziliśmy kościół pod wezwaniem Św. Idziego. Krętymi i wąskimi schodami, które liczyły 182 stopnie wyszliśmy na szczyt wieży. Z góry podziwialiśmy piękne widoki. Po zejściu z wieży zrobiliśmy sobie zdjęcie przy pomniku Św. Floriana. Następnie poszliśmy do Muzeum Przyrodniczego, gdzie poznawaliśmy różne gatunki zwierząt z całego świata. Ucieszyliśmy się, gdy nareszcie zjedliśmy pyszne lody. Potem pojechaliśmy do Bardejowskich Kupeli, gdzie zwiedziliśmy Skansen Muzeum Ludowej Architektury. Zobaczyliśmy jak ludzie żyli dawniej i podziwialiśmy przepiękne dwie cerkwie. Udało nam się trochę posłuchać prawosławnego nabożeństwa. Zmęczeni kupiliśmy jeszcze pamiątki oraz pyszne opłatki o różnych smakach i wróciliśmy do autobusu. Do Gorlic wróciliśmy około 20.00. Wszyscy byli zadowoleni z wycieczki.

Marcelina Hojdak i Julka Chmura

Dnia 23.05.2013 r. gościliśmy w szkole grupę Słowaków ze szkoły z Bardejova na Vinbargu. Grupa liczyła 39 uczniów i 4 nauczycielki. Uczniowie klasy 3a przywitali gości po angielsku i zaprosili na wspólne śniadanie, przy którym dzieci z zaprzyjaźnionych szkół miały okazję się poznać.

Następnie Słowacy wraz z grupą naszych uczniów wybrali się na basen, gdzie miło spędzili czas na wspólnych zabawach w wodzie pod czujnym okiem trenerów – pana Macieja Śliwy i pana Piotra Tenerowicza. Po powrocie do szkoły słowackie dzieci zjadły obiad i zwiedziły naszą szkołę. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie Gorlic. Uczennice klasy 3a naszego gimnazjum pod opieką pani Bożeny Skałby przygotowały trasę zwiedzania i pięknie opowiedziały o ważnych wydarzeniach i obiektach związanych z historią naszego miasta. Pożegnaliśmy naszych gości na rynku, przy ławeczce Łukasiewicza i umówiliśmy się na spotkanie w Bardejowie, bo wybieramy się z rewizytą już 4 czerwca!

Ewa Chrzanowska

Rok 2012

Dnia 14.06. 2012 klasy 3 szkoły podstawowej pojechały do Słowacji na wycieczkę.

A oto program, jak spędziły ten dzień:
- zabawy na basenie Wellness Spa w Kupelach Bardiowskich
- zwiedzenie Skansenu Budownictwa Ludowego w Kupelach
- degustacja wód mineralnych w pijalni i spacer po uzdrowisku
- obiad, zwiedzanie szkoły na Vinbargu w Bardejovie i spotkanie z rówiesnikami
- obejrzenie spektaklu fontann w Bardejowie
- zwiedzanie katedry św. Idziego oraz wyjście na wieżę po 182 schodach
- oglądanie ekspozycji w Muzeum Przyrodnicznym w Bardejovie
- obejrzenie amfiteatru,
- degustacja lodów
- spacer na basztę i mury obronne dawnego grodu Bardejova

Rok 2011

Uczniowie szkoły podstawowej zwiedzają Bardejov - miasto zaprzyjaźnionej szkoły

2 czerwca 2011r. uczniowie trzecich klas szkoły podstawowej wyjechali na wycieczkę do Bardejowa – zabytkowego miasteczka, wpisanego na Listę światowego dziedzictwa UNESCO. Wyjazdy te kontynuujemy już od 7 lat i są tradycją naszej szkoły. W Bardejowie uczniowie zwiedzili: Bazylikę minor św. Egida, gotycko-renesansowy miejski ratusz oraz obejrzeli piękne zabytkowe domy mieszczańskie i bastiony. Zwiedzili także Muzeum Przyrodnicze. Później uczniowie naszej szkoły spotkali się ze swoimi słowackimi rówieśnikami podczas wspólnego obiadu i zawodów sportowych w szkole na Vinbargu. Miło minął tam czas…..!

Wizyta uczniów słowackiej szkoły w Miejskim Zespole Szkół nr 6

12 maja 2011r. uczniowie z zaprzyjaźnionej szkoły słowackiej na Vinbargu odwiedzili naszą szkołę. Po powitaniu i obejrzeniu klasopracowni, zaprosiliśmy gości na wspólne zwiedzanie Gorlic - naszego pięknego miasteczka. Następnie po obiedzie, odbyły się zawody pływackie na Krytej Pływalni. Trudno było się rozstać…..!

Ewa Ziemba

Rok 2010

Wizyta uczniów słowackiej szkoły na Vinbargu w Miejskim Zespole Szkół nr 6.
Wizyta uczniów MZS nr 6 w Bardejovie.

To już piąty raz uczniowie naszych zaprzyjaźnionych szkół zacieśniają więzi w czasie wspólnych spotkań. 27 maja odwiedziło nas 40 uczniów i 4 nauczycielki z Bardejowa. Jak co roku wiele radości przyniosły dzieciom wspólne zmagania sportowe na basenie odbywające się pod czujnym okiem naszych nauczycieli wychowania fizycznego – pana Macieja Śliwy i pani Agnieszki Gucwy. Po wspólnym posiłku, nasi goście wraz z uczniami klas trzecich zwiedzali piękne zakątki naszego miasta pod przewodnictwem pani Bożeny Skałby. Były wspólne lody i praktyczna nauka języka słowackiego i polskiego.
8 czerwca uczniowie klas trzecich wraz ze swoimi wychowawczyniami wybrali się z rewizytą do Bardejowa. Zostaliśmy miło przyjęci i ugoszczeni. Mieliśmy okazję zapoznać się z pracą słowackiej szkoły oraz zwiedzić piękne zabytkowe miasteczko naszych sąsiadów. Najbardziej podobało się jednak dzieciom Muzeum Przyrodnicze, gdzie z zachwytem przyglądały się okazom zwierząt całego świata. Słowacy zorganizowali również zawody sportowe, którym przyświecał duch życzliwej rywalizacji. Te wspólnie spędzone chwile zostawiły w pamięci wiele miłych wspomnień!

Ewa Chrzanowska

Rok 2009

28.05.2009r. Dzieci ze słowackiej szkoły na Vinbargu w Bardejovie spotkały się z uczniami naszej szkoły, wspólnie bawiły się na pływalni, po obiedzie i zwiedzaniu szkoły zwiedzały miasto Gorlice.
 03.06.2009r. Uczniowie klasy 3 SP wyjeżdzają na Słowację.
W programie uwzględniono:
-zwiedzanie miasta: zabytkowej Starówki, muzeum historycznego w starym ratuszu, murów i baszt obronnych, muzeum przyrodniczego, bazyliki św. Idziego i wyjście na wieżę
-spotkanie z rówieśnikami: po obiedzie zwiedzanie szkoły, zabawy i rozgrywki sportowe, konkurs rysunkowy
-spacer po Bardejowskich Kupelach

Rok 2008

15 maj 2008 wizyta grupy dzieci z zaprzyjaźnionej szkoły z Bardejowa

15 maja 2008roku gościliśmy w naszej szkole grupę dzieci ze szkoły na Vinbargu. Podczas wizyty dzieci słowackie zwiedziły naszą szkołę i zapoznały się z polskimi rówieśnikami. Później wszyscy wybrali się na spacer po Gorlicach. Zwiedzili najciekawsze zakątki naszego miasta. Po powrocie i wspólnym obiedzie uczniowie wykonali prace plastyczne ,,Nasze miasta : Gorlice – Bardejów”.

Początkiem czerwca uczniowie naszej szkoły wyjechali do Bardejowa. Po serdecznym powitaniu na rynku miasta udali się do zaprzyjaźnionej szkoły na Vinbargu. Tam zwiedzili szkołę i uczestniczyli w zawodach sportowych. Po obiedzie udali się na zwiedzanie zabytkowego miasta Bardejowa. Dużą atrakcją było Muzeum Przyrodnicze.

Wiesława Ptaszek

Rok 2007

Wycieczka uczniów klas 3 Szkoły Podstawowej do Bardejova (Słowacja)

W maju uczniowie ze słowackiej szkoły na Vinbargu w Bardejovie odwiedzili naszą szkołę. Po zwiedzeniu budynku szkolnego nasi goście udali się na spacer po mieście i zwiedzanie ciekawych miejsc. Po powrocie i po wspólnym obiedzie zaprosiliśmy naszych gości do wspólnej zabawy – wykonanie prac plastycznych na temat ,,Moje miasto”. Prace były ciekawe i bardzo ładne - można je było oglądać na wystawie w naszej szkole.
5 czerwca uczniowie klas trzecich wyjechali z rewizytą do Bardejova. Po dotarciu na miejsce, zwiedziliśmy szkołę na Vinbargu, a następnie dzieci zostały zaproszone na boisko szkolne, gdzie malowały kredą po płycie boiska. Tematem prac było ,,Moje miasto”. Po wspólnej zabawie, po obiedzie udaliśmy się do centrum miasta, gdzie zwiedziliśmy: zabytkową Starówkę, bazylikę św. Idziego – mieliśmy możliwość wyjść na wieżę bazyliki oraz zwiedzić muzeum przyrodnicze. Po wyczerpującym spacerze zatrzymaliśmy się na chwilę odpoczynku i pyszne lody.

Agata Zębala

Rok 2006

6 czerwca 2006 wyjazd uczniów klas młodszych do przyjaciół w Bardejowie

23 maja 2006 wizyta uczniów klas młodszych z zaprzyjaźnionej szkoły w Bardejowie (Słowacja)

21 kwiecień 2006 turniej sportowy z udziałem młodzieży z zaprzyjaźnionego Bardejova

Tuesday the 4th. . Joomla 3.0 Template.