rajd sp 201819 września 2018 r., zgodnie z naszą szkolną tradycją, wędrowaliśmy przepięknymi szlakami Beskidu Niskiego podczas XV Rajd Szkoły Podstawowej. W tym roku okazja była jednak wyjątkowa – postanowiliśmy uczcić pamięć Bohaterów, którzy zginęli w walce o Niepodległą. Rajd zatytułowany był „Drogi do Niepodległości” i podczas naszej wędrówki dużo czasu i uwagi poświęciliśmy tematyce patriotyzmu. Po drodze odwiedziliśmy wojenne cmentarze i oddaliśmy hołd żołnierzom, którzy oddali życie za Ojczyznę.

W rajdzie wzięli udział uczniowie klas IV- VI, ich rodzice oraz nauczyciele. W tym roku wędrowaliśmy do Owczar, trzema różnymi trasami:

klasy czwarte – wychodziły z okolic rozwidlenia dróg Ropica Górna-Małastów-Bartne drogą w kierunku Małastowa, następnie trasą żółtego szlaku rowerowego Małastów-Owczary, po drodze mijając cmentarz wojskowy nr 70.

klasy piąte – wędrowały szlakiem niebieskim z Przełęczy Magurskiej do schroniska, przez szczyt Magury Małastowskiej do Przełęczy Owczarskiej.

klasy szóste – z rozwidlenia dróg z Gorlic do Sękowej i Siar udały się niebieskim szlakiem na Puste Pole, obocz do Przełęczy Owczarskiej. Na trasie uczniowie mieli okazję podziwiać piękne widoki na Sękową, Biecz, Kwiatonowice, Gorlice, pasmo Liwocza i Brzanki.

Kiedy dotarliśmy na miejsce, po ciepłym posiłku i odpoczynku uczniowie wykazali się talentem muzycznym podczas Przeglądu Pieśni Patriotycznych.

Ciepła, jesienna pogoda, piękno Beskidu Niskiego i lekcja patriotyzmu „w terenie” – nie moglibyśmy wymarzyć sobie bardziej udanej wycieczki.

Paulina Filar

Tuesday the 4th. . Joomla 3.0 Template.