rajd gim 2017Uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół nr 6 w Gorlicach pod czujnym okiem wychowawców, nauczycieli oraz rodziców uczestniczyli w XVI Rajdzie Gimnazjalnym i klas VII. Podczas wędrówki, uczestnicy rajdu poznawali ciekawostki przyrodnicze oraz przyrodę ożywioną Beskidu Niskiego, zapoznawali się z historią regionu (m.in. cmentarze z okresu I wojny światowej) i podziwiali piękno jesiennej przyrody.

Klasy VII szkoły podstawowej wędrowały z Przełęczy Małastowskiej szlakiem niebieskim do schroniska, potem w lewo szlakiem zielonym do Przysłupia do rozwidlenia szlaków. Następnie w prawo pod górę szlakiem dojściowym do cmentarzy wojskowych z I Wojny Światowej nr 59 i nr 58 na szczyt Magury Małastowskiej. Dalej drogą przez las szlakiem niebieskim do Przełęczy Owczarskiej. Następnie prosto drogą gruntową, potem asfaltową do Owczar.

Klasy II gimnazjum pokonywały trasę od rozwidlenia dróg z Gorlic do Sękowej i Siar w okolicy sklepu spożywczego szlakiem niebieskim przez Puste Pole, Obocz do Przełęczy Owczarskiej, następnie w lewo drogą gruntową i asfaltową do Owczar. Na trasie piękne widoki na Sękową, Gorlice, Biecz, Kwiatonowice, pasmo Liwocza i Brzanki. Na Pustym Polu mogły zobaczyć miejsce po dawnej kopalni ropy naftowej i cmentarzu cholerycznym a w Owczarach stary cmentarz wiejski I wojskowy z I Wojny Światowej Nr 70.

Klasy III gimnazjum wędrowały z Pętnej, z rejonu 2 przystanku autobusowego w prawo szlakiem czarnym przez potok Małastówka, mijając cmentarz wojskowy nr 631 Wojny Światowej doszły do szlaku niebieskiego. Następnie w prawo w stronę Przełęczy Małastowskiej. Dalej szlakiem niebieskim na szczyt Magury Małastowskiej (cmentarz nr 58) i w prawo wciąż szlakiem niebieskim do Przełęczy Owczarskiej.

Po dotarciu wszystkich klas na miejsce zbiórki, wszyscy zebrali się w altanie oraz przy opgnisku, gdzie panie Elżbieta Zagórska, Lucyna Rybczyk i Agnieszka Kosiek przygotowały wcześniej smaczne kiełbaski i ciepłą herbatę. Był to czas na wspólne podzielenie się wrażeniami z rajdu przy ognisku. Do domów wróciliśmy zmęczeni ale pełni miłych wrażeń. Dziękujemy wszystkim rodzicom za pomoc w realizacji rajdu.

Ł.S.

Tuesday the 4th. . Joomla 3.0 Template.