Przez trzy lata uczniowie gimnazjum przygotowywali się na to wydarzenie – trzydniowe egzaminy kompetencji, które w tym roku odbyły się 19-21 kwietnia. Pierwszego dnia odpowiadali na pytania z historii i WOS oraz z języka polskiego. Następnego dnia musieli wykazać się znajomością wiedzy i umiejętności z przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii. Ostatniego dnia zmierzyli się z testami z języków obcych na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Nie brakowało emocji i chyba czasem trochę niepotrzebnego zdenerwowania. Tego dnia kciuki za ich dobre wyniki trzymali nie tylko rodzice gimnazjalistów, ale także ich nauczyciele. W końcu pośrednio był to także egzamin dla pedagogów – na ile dobrze i skutecznie przygotowali swoich podopiecznych do tak ważnych egzaminów.
Ogólnie panowała jednak miła atmosfera. Gimnazjaliści określili pytania z WOS, historii, języka obcego i matematyki jako „dające się przełknąć – do ogarnięcia” / czytaj po polsku – „nie były trudne…”. Natomiast pytania z przedmiotów przyrodniczych wymagały dużej wiedzy i umiejętności logicznego myślenia na wysokim poziomie.
Teraz nie pozostało nic innego jak z niecierpliwością poczekać do czerwca. To wtedy nadejdą oficjalne wyniki z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.
Sławomir Kowalski