DSCF7815Klasy trzecie 7 czerwca wyruszyły na wycieczkę zagraniczną. Celem podróży była Słowacja – miasto Bardejów. Pierwszym punktem programu była wizyta w partnerskiej szkole na Vinbargu. Oglądaliśmy szkołę, ,,w szkole poznaliśmy nauczycieli i dzieci" (Nikola), poznaliśmy ich systemu edukacji, ,,podobała mi się sala gimnastyczna, bo była ogromna’’ (Nikola). Następnie pojechaliśmy na starówkę Bardejowa. Zwiedziliśmy kościół św. Idziego i wyszliśmy na wieżę.

,,Wieża miała 107 schodów’’ (Emilka), ,,fajny był widok z wieży" (Martynka), ,,wchodząc na wieżę było trochę fajnie i strasznie’’ (Rafał). Zwiedziliśmy też Muzeum Przyrodnicze, ,,są tu zwierzęta z całego świata ‘’(Jaś), ,,widziałam zasuszone rośliny, owady i wypchane zwierzęta’’(Natalia). Na rynku spacerowaliśmy wśród przepięknych wielobarwnych kamieniczek, zjedliśmy pyszne lody i zakupiliśmy pamiątki.
Z zachwytem oglądaliśmy grube mury obronne i baszty. ,,Odpoczywaliśmy przy tańczących bardejowskich fontannach’’(Natalka). Miasto Bardejów jest przepiękne lecz należało odwiedzić pobliskie Bardejowskie Kupele. Miejsce to jest bardzo malowniczym i znanym uzdrowiskiem słowackim. Wędrując po parku podziwialiśmy piękne drzewa i krzewy, oddychaliśmy zdrowym, wiosennym powietrzem. ,,Najciekawsze miejsce kupeli to Skansen Architektury, dawne życie na Słowacji.”(Kuba). ,, Były tam stare domy, młyny, dzwonnice i kościoły z pięknymi obrazami”(Laura). ,,Zakupiliśmy pyszne ,,kupelne oblatki”, przekładane kremem o różnych smakach”(Wiktoria). Wycieczka na Słowację okazała się jednym z najprzyjemniejszych wydarzeń w tym roku szkolnym.

Agata Przybycień

Tuesday the 4th. . Joomla 3.0 Template.